Новы Запавет Госпада нашага Іісуса Хрыста.
Святое Евангелле паводле Іаана.
Памер: 208с.
Мінск 2005
НОВЫ ЗАПАВЕТ
ГОСПАДА НАПІАГА ІІСУСА ХРЫСТА
СВЯТОЕ ЕВАНГЕЛЛЕ ПАВОДЛЕ ІААНА
НА ЧАТЫРОХ МОВАХ: ГРЭЧАСКАЙ.СЛАВЯНСКАЙ, РУСКАЙ I БЕЛАРУСКАЙ
3 ПАРАЛЕЛЬНЫМІ МЕСЦАМІ
КНІГА ЧАЦВЁРТАЯ
МІНСК, 2005
УДК 226.4
ББК 86.37
Па благаславенню Мітрапаліта Мінскага і Слуцкага ФІЛАРЭТА, Патрыяршага Экзарха ўсяе Беларусі
Рэзалюцыя №6/ 06 ад 4.01 2005г.
Пераклад на беларускую мову Біблейскай Камісіі
Беларускай Праваслаўнай Царквы
Серыя "Новы Запавет Госпада нашага Іісуса Хрыста”.
Кніга 4-я.
ISBN 985-6594-19-7
©Беларуская Праваслаўная Царква
©МХРБ ‘Біблейскае таварыства ў Рэспубліцы Беларусь”
CfbIH βν/ΗΟΉ HV0HI
ПРЛ СВЯТОГЛ ІЛЛНЛ БАГАСЛОВЛ
(з творлў мўчлнікл Ддрлфея, епіскдпд Цірскдгд)
ІААН, крлт ІАКАВА, ЯКІ БЬіў 6ВАНГ6ЛІСТАМ ГОСПАДА, І ЯКОГА ЛЮБІў ГаСПОДЗЬ, If АСІІ прАПАВеДАБАў бвднгелле ХрЫСТОБА. вн БЫў ВЫГНАНЫ ЦАрОМ ТрАЯНАМ НА ВОСТрАў ІІАТМАС ЗА АБВЯШЧЭНН6 СЛОВА ГлСПОДНЯГА. ЗнАХОДЗЯЧЫСЯ ТАМ, НАПІСЛў СвЯтое бвднгелле і выдлў γ Эфесе з дапамогай Гаія, прымАльніка ПАДдрожных і дыякана, прд якогд і апостал Плвел сведчыў, КАЖўЧЫ Рымлянам: “Вітде ВАС Гдій, ПрЫМАЛБНІК ПАДАрОЖНЫХ, мой і ўсяе Цдрквы". Пасля смерці Трдянд, блажэнны іаан вярнўўся з вострдвл і жыў ў Эфесе. I прджыў сто дваццаць ГАДОў, І ЖЫВЫМ СЯБ6 ТЛМ ΠΑχΑΒΑγ ПА ВОЛІ БОЖАЙ.
НекАторыя ж кАжуць так: не пры Трляне Быў ён выгнаны на Патмас, а пры Ддмеціяне, сыне Весплсіянлвым.
ПРЛДМОВА
ДА СВЯТОГА вВАНГвЛЛЯ ПАВОДЛб ІАЛНА
Υ тое, што сіла Дўхл ў немлчы здзяйсняеццл, як і напісана, мы веруем. γ нелллчы ж не толькі цялесндй, дле і слоВА, І ПрАМўДрАСЦІ, ШТО ЯЗЫКОМ ВЫКАЗВАеЦЦА. Гэта яўленл БЫЛО прлз ΜΗΟΓΪχ, А НАНБОЛЬШ ПрАЗ ВЯЛІКАГА БаГАСЛОВА І БрАТА ХрЫСТОВАГА, БЛАГАДАЦЦЮ ПрАСВбТЛеНАГА. ЯгО БАЦБКА БЬіў рЫБАком і cam ён мАЙст’эрст'ву бацькі ндвучлўся; ён не толькі не Быў АДўКАВАНЫ ў іўдзейскім І ЭЛІНСКІМ ВўЧЭННІ, АЛ6 БЫў ЗўСІМ непісьменны. Так і Блжэственны Лўкд ў Дзеяннях сведчыць ПрА ЯГО. Бо БАЦЬКАўШЧЫНА ЯГО БЫАА Б6ДНАЯ І НЯЗНАТНАЯ, Γ9ΊΆ БЫЛО ГІАСеЛІШЧА, дзе ВЛЛОДДЛІ не КНІЖНЫМ, A рЫБАЦКІМ МАЙCTapCTTBAM: ВіфСАІДА ЯГО ўзрАСЦІЛА. Аднлк такі непісьменны, НЯЗНАТНЫ, ЯКІ НІЧЫМ не БЫў СЛАўНЫ, А БАЧЫЦе, які дтрымдў длр Дўхл: ён голасна дввясціў тое, чдму першыя тры евлнгеЛІСТЫ СПАЧАТКў НАС Н6 НАВўЧЫЛІ. ЯнЫ ВЫЯўлЯАІ ЗЯМНЫЯ Д36І ХрЫСТА І НІЧОГА Н6 СКАЗАЛІ ЯСНА І АДКрКІТА АБ ПрАДВвЧНЫМ ЯгО БКІЦЦІ. Тлмў ПАТрЭБА БЫАА, КАБ НбКАТОрыЯ ЛНЭДЗІ ПрЫЗбМЛеныя, якія не могуць рдзумець нічогд высокдгл, не пддумллі,
ШТО ХрЫС’Г'ОС ТАДЫ ПАЧАў ІСНАВАЦБ, КАЛІ АД МАрЫІ НАрАДЗІўСЯ, a не тады, калі спрддвечнд АД ДЙЦА НАрАДЗІўСЯ, ЯК НАСТОЙЛІВА сцвярдждў і Пдвел Оамасацкі. Дзеля гэтага вялікі іаан прд горняе ндрлджэнне сведчыцк, не пдкінуўшы нязгаданылл прА ўцялесненне Gaoba, во склзАў: “I Gaoba стала плоццю“.
Неклторыя рАСКАЗВААІ, ШТО ПрАВАСААўНБІЯ ПрАСІАІ ЯГО напісаць ілл прд горняе ндрдджэнне, БО Ϋ тыя дні з’явіліся Н6ЙКІЯ ерАТЫКІ, ЯКІЯ ЛІЧЫЛІ ΙΪΟγΟΑ ПрОСТА ЧАААВеКАМ. Казалі, ШТО КАЛІ святы прлчытлў ІНШЫХ бВАНГбЛІСТАў, TO ПАЦВерДЗІу ІСЦІННАСЦК усяго рЛСКАЗАНАГА, АЛе АДЗНАЧЬіў, ШТО, ГАВОрАЧЫ прд рЭЧАІСНАе, АПОСТАЛЫ НІЧОГА Н6 СКАЗАЛІ прА ВААГАДАТНАв. Тоб, ШТО ЯНЫ СКАЗААІ НЯЯСНА, ААББО НСЗАВерШАНММ ΠΑΚΙΗγΑΙ, ён пАшырыў, і вытлулхлчыў, і прлдоўжыу сваім Длкрдвесцелх, якое ндпіслў на вострлве Патмас, знаходзячыся γ зняволенні, прдз трыццлць двд гады пАСля Хрыстовдгд ўзнясення.
ЛЮБІМЫ БОЛБШ ЗА ўсіх В^ЧНЯў БЫў ІААН ГОСПАДАЛЛ, БО Быў просты і ллгодны, меў ДОБрЫ хдрдктлр, І Быў чысты сэрЦАМ, ЦНАТАІВЫ. За ГЭТА 6Н БЬіў уДАСТОбНЫ ДАру І СПАДОБІўСЯ спазнацб многія нябачныя тайны. Бо сказана: “Баажэнныя ЧКІСТЫЯ СЭрЦАМ, БО ЯНЫ БОГД ўБАЧАЦь“.
вн Быў родзічлм ГоспАду, і πΑΟΛγχΑήμε, ЯКІМ ЧЫНАМ. ІОСІф, злручдны 3 ПрАЧЫСТАЮ, меў АД ПерШАЙ жонкі сямёрА дзяцей: члтырох мужчынсклгА полу τροχ жаночага — ЛЛдрφγ, бсфір і Саламію, сынам гэтай Gaaaaui І Быў ІААН. ДтрымАІВА6ЦЦА, ШТО ГаСПОДЗЬ ДЗЯДЗЬКА ЯЛ^, БО ІОСІф БАЦЬКА
для Госпада. Дачка гэтага Іосіфл Саламія сястрой Γοοπααυ ДАВОДЗІЦЦА, TAAUf і яе сын іаан — плялхеннік Γοοπααυ ПА сястры. НеВЫПАДКОВА Ж, Я ΛΙ4γ, і імёны ЯГО Л\АЦІ і самога евлнгеЛІСТА ΤΛγΜΑ4ΑμμΑ, БО ІЛ\Я ЛЛАЦІ “СаЛАЛ\Ія“ ΤΛγΛ\Α4Βΐμΐ^Α як “ллірндя", А “ІААн“ “бЛАГАДАЦЬ" Я6. КаБ В6ДАЛА ўСЯКАЯ ΑγιιίΑ,
калі янд лхірндя да людзей і сама γ САВ6 вольнАя дд стрдсцей, TO ЯНА СТАНОВІЦЦА МАЦІ ДЛЯ БАЖЭСТВеННАЙ БААГАДАЦІ. MtJ ндзірлел\ І БОАЬШ дзівоснде, ШТО АДБЫЛОСЯ 3 гэтым святыл\ евАнгелістАм. ДкАзвдеццА, што ён ллеў тры ллаці: нрырод^ю GaAAAMK), І гром (во ЗВАўСЯ СЫНАА\ ГрОМАВКІЛХ, 3-ЗА СВАЙГО 6ВАНГеЛЬСКАГА Γγ4ΗΑΓΑΛΟΟΟ3), і Блглродзііц·, “so ВОСЬ, СКАЗАНА, Маці ТВАЯ“. I ПАКОЛБКІ ГЭТА ТАК, ПАЧН€Л\ ЖА ЧЫТАЦЬ НАПІСАНАе: “Y ΠΑ4ΑΤΚΥ ББІАО GaOBa“.
СВЯТОЕ ЕВАНГЕЛЛЕ ПАВОДЛЕІААНА
TO' KATA' ’ІШШ
ω ішлннл
ΆΓΙΟΝ ΕΪΑΓΓΕΆΙΟΝ.
οτόβ БлгоБ’БСТбовйніе.
ΚΕΦΑΆΑΙΟΝ А' (πρώτον).
*17 ν αρχή ,ήν ό Λόγος, καί ό Μ Λόγος ήν προς τον θεόν, καί θεός ήν ό Λόγος.
2. Ούτος ήν έν άρχή πρός τον θεόν
3. πάντα δι’ Λύτου έγένετο, καί χωρίς Λύτου έγένετο ούδέ εν, δ γέγονεν.
4. Έν Αύτώ ζωή ήν, καί ή ζωή ήν τό φως των ανθρώπων·
5. καί τό φως έν τή σκοτία φαίνει, καί ή σκοτία αύτό ού κατέλαβεν.
6. Έγένετο άνθρωπος απεσταλμένος παρά Θεοΰ, όνομα αύτώ ’Ιωάννης-
7. ουτος ήλθεν εις μαρτυρίαν, ba μαρτυρήση περί του Φωτός, ϊνα πάντες πιστεύσωσι δι’ αύτοΰ.
8. Ούκ.ήν έκεΐνος τό φώς, άλλ’ ϊνα μαρτυρήση περί του Φωτός·
Γ Л d β Й 1
|уХ Н4Ч4Л’Ь* Ιίί СлОБО, Η СлоБО εί κχ Бг^, η Бгх K’U Олобо. ΗίΚΟΗΗ (Нов. Зав. Св. Алексія)
б. 6ен* ei йсконн кж Бг^:
* гь
Г. БСА Т'^ДІХ БЫШ4, Н Είβ ΗίΓΐύ
НМЧТОЖі БЫСТЬ, 6Жі БМСТЬ.
Д. fix ТоЛІХ ЖНБОТХ Б-Ё, Й жнвотх εί (б'Ктх 'імоБ'ёкшжх:
е. й СБ'^ТХ KO ТЛ1І сб^тктса, н тлм ёгш не оібатх.
S. Быстб ЧСЛОБ'БіХ ПОІЛЛНХ ш Бгл, йліА Ішдннх:
3- «Н ІірГЙд« БО £БНД'{;Т6ЛСТБО, дл сьнд^телстБ^егх ώ Сб'Кт'Ь, Д4 БСН Б^|)^ Йт^ТХ ё<й£*. * sip^WTX кмь
Й. Hi Б^ ТОН* С6'£тх, НО Д4 СБМД'&ГІЛСТБ&ТХ W &Б'£т"Ь:
* * OKZ
ШТОЕ ШНГЕЛЕ
ОТЬ ІОАННА.
СВЯТОЕ ДАБРАВЕСЦЕ
ПАВОДЛЕ ІААНА
Г Л A В A 1.
■ь началі было Слово, н Слово было у Бога, п Слово было
Богь.
2. Оно было вть началй у Бога:
3. все чрезт> Hero нйчало бьіть, н безч> Hero нн чтб не нйчало быть, чтб начало быть.
4. Вт> Немч» была жнзнь, н жнзнь была свііт'ь человіков'ь;
5. н CBfrrb во тьмі св^тать, п тьма не обт>яла его.
6. Былт> человіік'ь посданный огь Бога, нмя ему Іоанн-ь;
7. оігь πρΗΐπθΐΊ> для свнд'Ьтельства, чтобы свнд'Ьтельствовать о Св4>т1і, дабы всб ув-Ьровалн чрезг него.
8. Он-ь не былт> οβϊπ>, но быль посланг, чтобы свпд’Ьтельствовать о СвітЬ:
РАЗДЗЕЛ I.
1. У пачатку было Слова, і Слова было ў Бога, і Богам было Слова.
2. Яно было ў пачатку ў Бога;
3. усё праз Яго пачало быць, і без Яго нішто не пачало быць, што пачало быць.
4. У Ім было жыццё, і жыццё было святлом для людзей;
5. і святло ў цемры свёціць, і цемра не агарнула яго.
6. Быў чалавек, пасланы ад Бога; імя яму Іаан;
7. ён прыйшоў для сведчання, каб сведчыць пра Святло, каб усе ўверавалі праз яго.
8. Ён не быў святлом, але прыйшоў, каб сведчыць пра Святло;
9. ήν τό Φως τό αληθινόν, ”0 φοτίζεε πάντα άνθρωπον, έρχόμενον εις τον κόσμον
10. έν τω κόσμω ήν, καί ό κόσμος δι’ Αύτοΰ έγένετο, καί ό κόσμος Αυτόν ούκ έγνω·
11. εις τα iota ήλθε, και οί ϊδίοι .Αυτόν ού παρέλαβον.
12. "Οσοι δέ έλαβον Αυτόν, έδωκεν αύτοίς έξουσιαν τέκνα Θεού γενέσθαι, τοίς πιστεύουσιν εις τό όνομα Αύτοΰ,
13. οι ούκ έξ αιμάτων, ούδέ έκ θελήματος σαρκός, ούδέ έκ θελήματος άνδρός, άλλ’ έκ Θεού έγεννήθησαν.
14. Και ό Λόγος σαρξ έγένετο, και έσκήνωσεν έν ήμίν, και έθεασάμεθα την δόξαν Αυτού, δόξαν ώς Μονογενούς παρά Πατρός, πλήρης χάριτος καί αλήθειας.
15. ’Ιωάννης μαρτυρεί περί Αύτοΰ και κέκραγε λέγων Ουτος ήν, Όν εΐπον ό όπίσω μου ’Ερχόμενος έμπροσθέν μου γέγονεν, ότι πρώτος μου ήν
16. και έκ τού πληρώματος Αύτοΰ ημείς πάντες έλάβομεν καί χάριν αντί χάριτος·
17. ότι ό νόμος διά Μωύσέως έδόθη, ή χάρις καί ή αλήθεια διά ’Ιησοΰ Χριστού έγένετο.
18. Θεόν ούδείς έώρακε πώποτε· ό Μονογενής Υιός, ό ών εις τον κόλπον τού Πατρός, ’Εκείνος έξηγήσατο.
д. εΐ GgItx мстннньін, Йже просБ'Ьірлетх бсакаго 'іелоБ^нл, Α^ψΑΓΟ БХ дпрх:
1 . кг лйр*й εϊ;, й niipx Т'Сліх БМСТЬ, Й Λΐίρχ 610 Н£ ПО3НД:
4 ί. GO СБОА прійде , Й СБОН бгоHi П0ІАШ4.
- r A / . / А \
БІ. UAHl^M Жі пріA11I4 uro, Д4Де НДІХ (ЭБАДСТБ Ч4ДНМ1Х БжіНЛІХ GMTH, G'(i[)81WljlM4lX GO НЛІА Ьп0,
- “ TTV / * г»· /
п. нже he iu крове , нн ιυ по_ )(OTHt ПАОТЙЯА, НН Й П0)(0ТН t ЛІ^ЖеСКІА, но ш Бгл родйншд.
*ЙЗ кровін ήχοτίΗΪΑ (Н. 3. Св. А.) ді. Й Gaogo пать бысть^ н кйанса GX ньі, н бнд’і^оліх сааб^ brw, САДБ^ ШІШ ЬдннОрОДНАГШ * ίθ СЭцА, ЙйІОАНЬ БАГТН Й НСТННБІ.
*· ёднночаддгш
61. ІШ4ННХ СБМД'ЕтіАСТБ&ТХ ш Неліх н боззба гаагоаа: Geh* ci, Ьгоже Йже no ліні;** rpAДЬІН ПрЕДОЛІНОМ Ekit'Tb,UKwf ПЕрБ'Ье ліін6 εΐ: *0ί **βΜΪΑκ мже Ізт
SI. Η W ЙСПОАНЕНІА GriW ЛІБІ БСН Π[)ΪΑχθΑΙΧ Й БАГТЬ GOg БАГТЬ:
ді. ΰΊίΐυ заімнх /Нііп'сеоліх ^анх ББІСТЬ, БАГТЬ (жі)* Н НСТНН4 ІНСХ Хрголіх GktCTh. ’HtTb н в-ь Н. 3. Св. А.
ЙІ. Бгл ННКТОЖі БНД'Ь ННГД'^ЖІ : Λ / υ ζχ ·- / 11.
Ь^ННОрОЛНМН Ьнх, СЫІІ λοηέΤ Οίη, Toil ЙіПОБ'ЕдА.
*ногд4Ж{ *^Нже гын Імдр^
(9) Іс. 49.6; 60,1. Ін. 1, 4; 3,19; 8,12; 9, 5; 12, 46.1 Ін. 2, 8. (10) Ін. 1, 3; (11) Мф. 15,24. Лк. 19,14. (12) Іс. 56,5.2 Пят. 1,4.1 Ін. 3,1. Рым. 8,15. Гал. 3,26. (13) Ін. 3, 5. Іак. 1,18.1 Пят. 1,23.1 Ін. 5,4. (14) Іс. 7,14; 40, 5; 60,1. Мф. 1,16, 20; 17, 2. Лк. 1, 35.
9. был-ь Св-Ьтг ястннный, Который ііросв’Ьіцает'ь всякаго человііка, прнходяіцаго в-ь мірт>:
10. в'ь міріз бы.ть, п мір'ь чрсзт. Hero начал'ь быть, п мірт> Его не познал’ь:
11. прншел'ь кгь οβοπμέ, п свон Его не прнпялп.
12. А τϊμί>, которые врнпяліг Его, вііруювдіім'ь во нэія Его, далг власть быть чадамп Божінмн,
13. которые не οτί> кровя, нп ОТЬ ХОТІ5НІЯ влотв, пп оть хотінія ы.ужа, но οτέ Бога родпліісь.
14. II Слово стало плотію, в обнтало сь намв, полное благодатп й вствпьх; н мы ввділв славу Его, славу какт> Едвнороднаго огь Отца.
15. loanm. сввд’Втельствует’ь о Ηθμέ н восклнцая говорнть: Сей был-ь Тоть, о Которомть я сказалт., что Ндуіцій за мною сталь впередп меня, потомучто был'ь врежде меня^
16. н оть полноты Его всЬ мы прнкялв н благодать на благодать;
17. вбо закоігь дана. 4ρβ3Έ Мовсея, благодать же н нстнна пронзошлн чрезт> Івсуса Хрнста.
18. Бога ве вндйл'ь нпкто ннкогда; Едннородный Сын'ь, суіцій вт> Ηί>Λρ13 Отчеігь, Онть явнл'ь.